top of page
Vyhledat

Den 500 jubilejní, a ty před ním

Aktualizováno: 15. 6. 2021

Jubilejní den je pro mně dnes dnem odpočinku s výhledem do zamračené krajiny.

Včera po deštivé noci v otevřeném přístřešku nedaleko silnice jsem brzy ráno vyrazil zpět do hor. Nepršelo, ale bylo zataženo. Později se cesta opět ztratila a já si v prudkých a skalnatých svazích musel hledat vlastní cestu.

Po výstupu na nejvyšší vrchol dne přinesl silný vítr první kapky a déšť pak téměř neustal. Krátkou pauzu mezi lijáky jsem využil na oběd, a i tu jsem musel co nejvíce urychlit. Příroda byla krásná - spoustu vodopádů, horských říček a menších či větších jezírek.

Chůze po mokrých svazích a skaliskách však byla dost náročná a musel jsem být hodně obezřetný. Večer jsem začal scházet a nad vesničkou Skorovatn jsem narazil na vodárnu. Byla otevřená a uvnitř byl dokonce pro mě tak vzácný zdroj elektřiny.

Protože předpověď nehlásí o moc lepší počasí na celý následující týden, rozhodl jsem se tu na pár nocí zůstat a přečkat to nejhorší, protože úseky, které mě čekají, nebudou o moc jednodušší, než ten předcházející. Proto předvčerejšek jenom v obrazech. :)